درباره ما
مجموعه ی محصولات ویتاول، برند مادر مکمل های غذایی و دارویی شرکت داروسازی مهبان دارو است که در بازار ایران با شعار Always Well With Vitawell با تلاش تیم حرفه ای و کار آمد ، با هدف ارائه بهترین محصولات مکملی از نظر کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد .
اطلاعات تماس
تهران ، ولیعصر ، بلوار اسفندیار ، پلاک 30 ، ساختمان مهبان
سایت مهبان
Official@vitawell.ir
021-88678994

ارتباط میگرن و منیزیم چیست

ارتباط میگرن و منیزیم چیست

ارتباط میگرن و منیزیم چیست

::: اگر میگرن دارید ، آیا باید مکمل منیزیم مصرف کنید؟ ممکن است شنیده یا خوانده باشید که دوزهای بالای منیزیم می تواند به جلوگیری از این نوع دردناک سردرد مزمن کمک کند. در حالی که دانشمندان مطمئن نیستند که مکمل منیزیم میگرن را مهار می کند ، شواهد کافی از مطالعات وجود دارد که نشان می دهد این درمان ساده و ارزان ممکن است ارزش یکبار امتحان را داشته باشد. :::

میگرن

میگرن سردردی شدید است که می تواند به صورت ضربه ای و نبضی در سر رخ دهد و ممکن است باعث حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود. بعضی از انواع بیماری میگرن، ممکن است همراه با علائم حسی هشداردهنده، چون هاله و فلاش های نور، نقاط کور و یا سوزن سوزن شدن دست ها و پاها رخ دهد.

در بررسی هـای به عـمل آمده ۶-۴ درصد مـردان و ۶-۱۳درصد زنان مبتلا به میگرن هستند. میگرن ممکن است از کودکی شروع شود اما معمولاً در هنگام بلوغ بروز می کند. در بیش از ۸۰ درصد بیـماران شروع میگرن در زیر ۳۰ سالگی رخ می دهد. اختلالات خواب، استرس، تروما، سیگار و غذاهای تند و سابقه فامیلی در شروع یا تشدید میگرن مؤثر هستند.

منیزیم چیست؟

منیزیم یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن شما است. بخش اعظم آن به ساخت استخوان و عضله کمک می کند ، اما شما همچنین برای تولید انرژی، کنترل فشار خون و انجام بسیاری از نقش های مهم دیگر به منیزیم نیاز دارید.

ارتباط بین منیزیم و میگرن چیست؟

 در بیشتر مطالعات بررسی شده، سطح منیزیم در سرم در بیماران میگرنی پایین تر از افراد سالم بود. اما تفاوت معنی داری بین سطح سرمی منیزیم در میگرن با اورا (میگرن همراه با اختلالات بینایی) و بدون اورا مشاهده نشد. همچنین سطح منیزیم در حین حملات میگرنی و در بین آن ها تفاوت معنی­داری نداشت. در اکثر کارآزمایی­های بالینی انجام شده، دریافت منیزیم باعث کاهش علائم میگرن از جمله شدت، فرکانس و طول مدت حملات میگرن شد. همچنین نیاز به داروهای ضد میگرن نیز در این افراد کاهش یافت . برخی از دانشمندان معتقدند که منیزیم سیگنال هایی را در مغز که منجر به میگرن با هاله ای (در میگرن اورا) یا تغییر در بینایی و سایر حواس می شود ، مسدود می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که منیزیم برخی از مواد شیمیایی که باعث درد می شوند را متوقف می کند. علاوه بر این ، به نظر می رسد کاهش سطح منیزیم باعث تنگ شدن یا منقبض شدن رگ های خونی در مغز می شود که ممکن است در میگرن نیز نقش داشته باشد.

منیزیم در منابع غذایی و مکمل

بسیاری از غذاها سرشار از منیزیم هستند ، از جمله اسفناج ، حبوبات ، مغزها مانند بادام درختی و بادام هندی ، شکلات تلخ، تخم کدو، موز، انجیر خشک،اسفناج، شیر سویا ، ماهی سالمون. اما برای دریافت دوز مورد نیاز برای جلوگیری از میگرن ، بهتر است از مکمل منیزیم مصرف کنید. مکمل های منیزیم به راحتی یافت می شوند. پزشکان همچنین می توانند با تجویز منیزیم به صورت تزریقی میگرن را درمان کنند. این امر در درمانگاه هایی که برای درمان حمله میگرنی کار می کنند، اتفاق می افتد.

منیزیم برای میگرن

دوز مناسب مکمل منیزیم برای میگرن چقدر است؟

قبل از مصرف مکمل های منیزیم با پزشک مشورت صورت گیرد. اگر پزشک به شما اجازه دهند ، ممکن است 400 میلی گرم در روز به عنوان دوز اولیه پیشنهاد کنند. با تمام این گفته ها، برخی از سازمان ها، مانند انجمن کانادایی سردرد، منیزیم را به عنوان یک درمان پیشگیری از میگرن در بزرگسالان توصیه می کنند. در حقیقت، انجمن کانادایی سردرد ، به افراد مبتلا به میگرن مصرف روزانه 600 میلی گرم منیزیم را پیشنهاد می کنند. هم چنین نباید بیش از 1200 میلی گرم در روز مصرف شود.

آمار و تحقیقات دیگر در رابطه با منیزیم

 این که آیا مکمل های منیزیم از میگرن جلوگیری می کند ، به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است ، اما تعداد کمی از تحقیقات نشان می دهد که ممکن است مصرف آن مفید و موثر واقع شود. در بررسی سال 2017 که در مجله Headache منتشر شد ، دانشمندان نتایج پنج مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند ، که در آن مکمل منیزیم به یک گروه از بیماران مبتلا به میگرن داده شد ، در حالی که گروه دوم قرص های دارونما دریافت کردند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که از مکمل های منیزیم استفاده می کردند (نسبت به سایرین با مصرف قرص های دارونما) تعداد روزهای درگیری میگرن 43 % کاهش یافت.

 چندین مطالعه دیگر نشان داد که مصرف کنندگان منیزیم حملات میگرنی کمتری نسبت به افرادی که از آن استفاده نمی کردند، داشته اند. اما کیفیت مطالعات نابرابر بود.

به طور کلی ، محققان منیزیم را “احتمالاً موثر” برای پیشگیری از میگرن ارزیابی کردند.

آیا مکمل منیزیم بی خطر است؟

مطالعات نشان می دهد که مکمل های منیزیم بی خطر هستند ، اما می توانند عوارض جانبی از جمله اسهال ، تهوع و معده درد خفیفی را ایجاد کنند.  علاوه بر این، افراد مبتلا به مشکلات کلیوی به احتمال زیاد به سطح منیزیم بالا در جریان خون خود مبتلا می شوند، که می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند مشکلات تنفسی یا ضعف شود. به همین دلیل مهم است که ابتدا در مورد مکمل منیزیم با پزشک خود مشورت کنید.

در مورد مکمل منیزیم چه چیزهایی باید دانست؟

مکمل های منیزیم نسبتاً ارزان هستند و به اشکال مختلف به فروش می رسند. جذب برخی از آن ها برای بدن آسان تر است. ملح های آن شامل آسپارتات منیزیم ، سیترات منیزیم ، لاکتات منیزیم و کلرید منیزیم است.

پیشنهاد ما :

اگر شما هم به میگرن مبتلا شده اید، منطقی است که در مورد کمبود منیزیم با پزشک خود مشورت کنید، به ویژه این که مصرف مکمل منیزیم یا انتخاب غذاهای غنی از منیزیم به خوبی تحمل شده، ارزان و آسان است.

 

 ::: مکمل ویتاول مگنیبان مهبان دارو حاوی منیزیم است که در درمان میگرن و کاهش تعداد حملات میگرنی بسیار موثر واقع می شود ::: 

 

Dr.Raana.Manoochehri

 

References: