درباره ما
مجموعه ی محصولات ویتاول، برند مادر مکمل های غذایی و دارویی شرکت داروسازی مهبان دارو است که در بازار ایران با شعار Always Well With Vitawell با تلاش تیم حرفه ای و کار آمد ، با هدف ارائه بهترین محصولات مکملی از نظر کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد .
اطلاعات تماس
تهران ، ولیعصر ، بلوار اسفندیار ، پلاک 30 ، ساختمان مهبان
سایت مهبان
Official@vitawell.ir
021-88678994

فواید مکمل سنیور

فواید مکمل سنیور

مکمل سنیور

افراد در هر سنی به ویتامین ها و ریزمغذی ها احتیاج دارند، اما با افزایش سن نیاز به ریز مغذی ها تغییر پیدا می کند. این موضوع به خصوص برای بزرگسالان و سالمندان به دلیل تغییرات فیزیولوژیک در بدنشان و کاهش اشتها و کاهش عملکرد سیستم گوارش از اهمیت بالایی برخوردار است. هم چنین به دلیل اینکه سالمندان مقدار کمتری ویتامین و مینرال نسبت به نیاز روزانه ی خود دریافت می کنند، استفاده از مولتی ویتامین مخصوص سالمندان مهبان دارو به آن‌ها در تامین این عناصر ضروری کمک خواهد کرد. قرص مولتی ویتامین سنیور به خاطر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز این گروه سنی بهترین مکمل سالمندان می‌باشد.

از جمله بیماری ها و مشکلات سالمندان میتوان به آلزایمر، پوکی استخوان، کم خونی و ….. اشاره کرد.

بیماری آلزایمر شایع ترین و ناتوان کننده ترین علت زوال عقل در جهان است. امروزه تمرکز بر درمان های تسکین دهنده نشانه های بیماری می باشد. مهم ترین مانع در مدیریت آلزایمر دشواری در به تاخیر انداختن آسیب اعصاب بعد از شروع واکنش های پاتولوژیک می باشد که منجر به از بین رفتن نورون­ها می ­شود. از جمله عواملی که برای حفظ سلامت و عملکرد مناسب سیستم عصبی لازم است تامین بهینه مواد مغذی می باشد. مطالعات نشان ­می دهد مصرف DHA، ویتامین های گروه B، ویتامین C و ویتامین E می­تواند تاثیر مثبتی در کمک به نورون ها در مقابله با پیری داشته باشد.

پوکی استخوان: پوکی استخوان (Osteoporosis) یک بیمارهای شایع استخوان ها می باشد که در آن کاهش توده استخوانی رخ می دهد. این بیماری در افراد مسن یک پدیده فیزیولوژیک می باشد و با افزایش سن احتمال بروز آن افزایش می یابد. افزایش سن با ضعف، شکستگی استخوان ها و کوتاه شدن قد همراه می باشد که این علائم در واقع از جمله نشانه های ابتلا به پوکی استخوان نیز می باشد. از دیگر عوامل ایجاد پوکی استخوان می توان به مواردی مانند عدم تحرک، یائسگی، رژیم غذایی فاقد کلسیم، مصرف دارو هایی همانند کورتیکو استروئید، مصرف سیگار، عدم تماس با نور خورشید و نیز زمینه‌های ارثی و عوامل ژنتیکی اشاره کرد. مطالعات مختلف نشان داده اند که این بیماری تا 70 درصد می تواند تحت کنترل ژن ها باشد و در خانواده تکرار شود.

مکمل سنیور شرکت مهبان دارو حاوی مواد معدنی و ویتامین های ذیل می باشد:

  • ویتامین B12: با افزایش سن جذب این ویتامین کاهش می­یابد، افزودن ویتامین B12، می­تواند به درمان کم خونی، مشکلات عصبی و افسردگی کمک کند.
  • کلسیم: سبب بهبود استحکام استخوان­ها شده و در پیشگیری و بهبود پوکی استخوان نقش دارد.
  • ویتامین D3: مصرف ویتامین D همراه با کلسیم می تواند از کاهش دانسیته استخوانی جلوگیری کند، کمبود این ویتامین یک ریسک فاکتور ابتلا به آلزایمر می­باشد.
  • کرومیوم: یکی از عناصر کمیاب و ضروری می­باشد که در کنترل قند در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نقش دارد؛ همچنین باعث بهبود پروفایل چربی نیز می­شود.
  • سلنیوم: این عنصر در عملکرد عضله­ها، سیستم قلبی عروقی، اختلالات خلقی و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد، همچنین به عنوان آنتی­اکسیدان در بدن ایفای نقش می­کند.
  • ید: در ساخت هورمون­های تیروئیدی و عملکرد مناسب غده تیروئید نقش اصلی را بر عهده دارد.
  • مس: در بسیاری از متابولیسم­های بدن نقش دارد، کمبود مس می­تواند باعث شکنندگی مو، ضعف، دردهای عصبی و استئوپروز شود.
  • منیزیوم: از جمله عناصر ضروری می­باشد که در کاهش دردهای  گرفتگی عضلانی، ترشح انسولین و پیشگیری  از پوکی استخوان نقش دارد.
  • منگنز: در بسیاری از واکنش­های متابولیسمی نقش دارد، کمبود منگنز می­تواند باعث مشکلات استخوانی و متابولیسم نامناسب کربوهیدرات و چربی شود.
  • ویتامین A: در بهبود بینایی افراد در نور کم، حفظ سلامت پوست و سیستم قلبی عروقی و همچنین به عنوان آنتی اکسیدان نقش دارد.
  • ویتامین E: این ویتامین در بدن به عنوان آنتی اکسیدان از آسیب­های سلولی جلوگیری می­کند.

 

Reference