درباره ما
مجموعه ی محصولات ویتاول، برند مادر مکمل های غذایی و دارویی شرکت داروسازی مهبان دارو است که در بازار ایران با شعار Always Well With Vitawell با تلاش تیم حرفه ای و کار آمد ، با هدف ارائه بهترین محصولات مکملی از نظر کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد .
اطلاعات تماس
تهران ، ولیعصر ، بلوار اسفندیار ، پلاک 30 ، ساختمان مهبان
سایت مهبان
Official@vitawell.ir
021-88678994

فواید محصول اسکین،هیر،نیل

فواید محصول اسکین،هیر،نیل

چرا محصول اسکین،هیر،نیل را استفاده کنیم ؟

 ::: محصول اسکین،هیر،نیل جهت سلامت پوست ، مو وناخن تولید شده و حاوی 26ماده موثره می باشد. :::

1-ویتامین سی(اسکین،هیر،نیل): فیبروبلاست های پوست برای سنتز کلاژن وابسته به ویتامین سی هستند ، مطالعات درون تن نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین سی سبب افزایش سنتز کلاژن می شود در نتیجه  ویتامین سی می تواند تا حدودی پیرپوستی را بهبود بدهد .کراتینوسیت ها ی پوست قابلیت ذخیره ی مقدار زیادی از ویتامین سی را دارند و به همراه ویتامین ای سبب محافظت پوست از امواج فرابنفش (UV) می شوند . آنالیز کراتینوسیت ها نشان می دهد که ویتامین سی بیان ژن آنزیم های آنتی اکسیدان را تحت تاثیر قرار می دهد (1).ویتامین سی بر تشکیل شفت مو تاثیر می گذارد و فقدان ویتامین سی در بدن ممکن باعث طاسی تلوژنیک شود(2).

2-روتین (اسکین،هیر،نیل): ترکیب روتین و ویتامین سی اثر آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به روتین و ویتامین سی تنها دارد. این دو ماده سبب محافظت کراتینوسیت ها و فیبروبلاست های پوست بر علیه اشعه ی UVA  و UVB  می شوند . نتایج به دست آمده نشان می دهد که  روتین و ویتامین سی علاوه بر اثر آنتی اکسیدانی حاوی اثر ضد التهابی نیز هستند(3).

3-ویتامین ای (اسکین،هیر،نیل): ویتامین ای ماده ی مغذی اساسی است که به علت آنتی اکسیدان بودنش مورد توجه قرار گرفته است. ویتامین ای در بدن ساخته نمی شود و باید از طریق خوراکی یا موضعی به بدن برسد ، مصرف مکمل خوراکی ویتامین ای در درمان سندرم ناخن زرد ،سنتز کلاژن و بهبود زخم موثر است و هم چنین ویتامین ای خوراکی می تواند یک درمان کمکی موثر برای درماتیت آتوپیک باشد(8). مصرف مکمل های حاوی ویتامین ای سبب افزایش غلظت ویتامین ای در پوست و پلاسما می شود(4).

4- ویتامین آ (اسکین،هیر،نیل): ویتامین آ و مشتقاتش درصنعت آرایشی از اجزای مهم برای درمان پوست هستند. ویتامین آ به صورت خوراکی و موضعی در درمان سوریازیس استفاده می شود(5). ویتامین آ از شکستن کلاژن به وسیله ی نور خورشید جلوگیری می کند. ویتامین آ یک آنتی اکسیدان است وپوست را از آفتاب سوختگی محافت می کند . ویتامین آ به عملکرد غدد چربی اطراف فولیکول مو کمک می کند. کمبود ویتامین آ در بدن سبب خارش و خشک شدن  پوست می شود (6).

5-ریبوفلاوین (ویتامین ب 2) (اسکین،هیر،نیل): میزان مجاز توصیه ی شده ریبوفلاوین(ویتامین ب 2)  1.3 میلی گرم برای مرد بزرگسالان و 1.1میلی گرم برای زن غیر حامله است.

 کمبود ویتامین ب 2 سبب بیماری های پوستی مثل: stomatitis ,cheilitis ,glossitis, seborrheic dermatitis می شود(7).

اسکین،هیر،نیل

6- زینک (اسکین،هیر،نیل): کمبود زینک سبب آکرال درماتایتیس می شود(7). زینک بر فولیکول مو و رشد مو تاثیر می گذارد. کمبود زینک می تواند سبب شکننده شدن ، ریزش ، سفید شدن و نازک شدن موبه خصوص درزنانی که داروهای دیورتیک مصرف می کنند شود(2).

اسکین،هیر،نیل

7- ویتامین ب 12 (اسکین،هیر،نیل): پوست ، مخاط و ناخن ها در اثر کمبود ویتامین ب 12 تیره می شوند. در اثر مصرف ویتامین ب 12 پس از 2 ماه درجاتی از تیرگی برطرف می شود. و 6 ماه پس از درمان رنگ پوست وناخن بیماران به حالت عادی برمی گردد. در اثر آنمی پرنیشوز تیره شدن پوست به خصوص در افرادی که پوست تیره تری دارند و هم چنین کم رنگ شدن موها اتفاق می افتد (8).

8-آهن (اسکین،هیر،نیل):کمبود آهن سبب بیماری های پوستی مثل اریترودرما، سوریازیس، اگزما ، آلوپسی آره آتا وآلوپسی آندروژنیک  می شود . زنانی که کم خونی ناشی از فقر آهن دارند دچار ریزش، نازک شدن و شکننده شدن مو می شوند(2-9).

می شود(7). کمبود ویتامین آ سبب کاهش سرعت چرخه ی تقسیم سلولی می شود. ویتامین آ از شکنندگی مو جلوگیری می کند . البته مصرف بیش از حد ویتامین آ سبب تجمع آن در کبد شده که خود این مسئله باعث ریزش مو می شود(2).

9- ویتامین دی (اسکین،هیر،نیل): آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای یک بیماری خود ایمنی است، مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین دی سبب تشدید این بیماری می شود، در واقع کمبود ویتامین دی ریسک فاکتوری برای  این بیماری نیست اما افزایش استرس افرادی که مبتلا به این بیماری هستند باعث می شود کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند ودر نتیجه دچار کمبود ویتامین دی شده و در نهایت بیماری شان تشدید شود. کمبود زینک نیز سبب تشدید این بیماری می شود. کلسی تریول که یک آنالوگ ویتامین دی است به درمان سوریازیس کمک می کند (10). کمبود طولانی مدت  ویتامین دی در زنان بین 18 تا 45 سا ل سبب ریزش مو می شود(2).

10 _فولیک اسید (اسکین،هیر،نیل): فولیک اسید باعث تحریک ساخت سلول های فولیکول مو می شود و از خاکستری شدن و ریزش مو جلوگیری کرده و فعالیت غدد سبوم مو را نیز تنظیم می کند(2).

11-ویتامین ب 5 یا پانتوتنیک اسید (اسکین،هیر،نیل): از سفید شدن زود هنگام مو جلوگیری می کند و باعث حفظ رنگ طبیعی مو می شود . از طرفی چون بر روی تقسیم سلولی فولیکول مو تاثیر دارد به مو رطوبت مناسبی می دهد ، عملکرد غدد سبوم مو را تنظیم می کند و سبب تشدید تولید ملانین می شود(2).

12_بیوتین یا ویتامین اچ یا ویتامین ب 7 (اسکین،هیر،نیل): در متابولیسم چربی و پروتئین نقش دارد و کمبودش می تواند سبب ریزش مو شود. کمبود طولانی مدت بیوتین یا ویتامین اچ یا ویتامین ب 7  در بدن سبب تجزیه ی فتی اسید ها و ایجاد اریتماتوز ، چرب شدن مو ، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها می شود (2).

13_سلنیوم (اسکین،هیر،نیل): یک آنتی اکسیدان قوی است(2). کمبود سلنیوم سبب ریزش مو و زخم های پوستی می شود(11).مکمل های حاوی سلنیوم می توانند آسیب پوستی ناشی از تابش اشعه ی UV را کاهش دهند(12).

14_کلسیم (اسکین،هیر،نیل): کمبود کلسیم در زنان یائسه بسیار شایع است. زیرا جذب کلسیم پس از یائسگی به شدت کاهش پیدا می کند(2).غلظت کلسیم ناخن با افزایش سن در زنان به خصوص در زنان یائسه  و مردان کم می شود. جهت  پیش بینی پوکی استخوان میتوان میزان کلسیم ناخن را اندازه گیری کرد(13).

15_نیاسین (ویتامین ب3) (اسکین،هیر،نیل): هم مانند بقیه ویتامین های گروه ب جزو ویتامین های محلول در آب می باشد . میزان مورد نیاز روزانه نیاسین(ویتامین ب3)برای بالغین 20-14 میلی گرم در روز می باشد . کمبود ویتامین نیاسین(ویتامین ب3)می تواند منجر به پلاگر، زخم بر روی زبان و زوال شدید مغزی گردد (14).

16_پابا (پارا آمینوبنزوئیک اسید) (اسکین،هیر،نیل): سازمان غذا و دارو آمریکا تجویز پابا رابرای بیماری های پوستی لیکن اسکلروزیس، مورفه آ (بیماری است که در آن قسمتی از پوست سفت می شود و قابلیت حرکتش و از دست می دهد این بیماری ناشناخته که با برجستگی های پوستی  با حدود مشخص بنفش و افزایش رنگدانه های مرکزی تظاهرمی کند) پمفیگوس و ویتیلیگو تایید می کند. پابا(پارا آمینوبنزوئیک اسید) هم چنین با مهار اشعهUV به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند(15).

17_اینوزیتول (اسکین،هیر،نیل): در بدن به ماده ای تبدیل می شود که عملکرد سروتونین در مغز و تنظیم می کند طبق مطالعات اینوزیتول و ویتامین های ب به درمان تریکلوتیلومانیا( وسواس مو کندن) کمک می کنند . اینوزیتول به افزایش رشد مو کمک کرده و با استحکام بخشی به ریشه مو، مانع از ریزش آن می گردد(16).

18-ویتامین ب 1 (تیامین) (اسکین،هیر،نیل): ویتامین ب1 به بهیود زخم کمک می کند(17).

 

 

Reference: