درباره ما
مجموعه ی محصولات ویتاول، برند مادر مکمل های غذایی و دارویی شرکت داروسازی مهبان دارو است که در بازار ایران با شعار Always Well With Vitawell با تلاش تیم حرفه ای و کار آمد ، با هدف ارائه بهترین محصولات مکملی از نظر کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد .
اطلاعات تماس
تهران ، ولیعصر ، بلوار اسفندیار ، پلاک 30 ، ساختمان مهبان
سایت مهبان
Official@vitawell.ir
021-88678994

عصاره چای سبز چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

عصاره برای کاهش وزن

عصاره چای سبز چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

عصاره چای سبز چیست؟!

چای سبز به عنوان یکی از پرمصرف ترین چای ها در جهان است که به کاهش وزن کمک میکند و از برگ‌ و جوانه­‌های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه شده و فرآیند پژمردگی و اکسیداسیون چای سیاه را طی نکرده است. منشا آن کشور چین است اما تولید آن به سایر کشورهای آسیای شرقی نیز گسترش یافته است.

عصاره برگ­های کاملیا حاوی ترکیباتی مانند کافئین، ال تیانین و فلاونوئیدهایی از جمله کاتچین است. مهم ترین نوع کاتچین، اپیگالوکاتچین گالات(ECGC) بوده و باعث افزایش متابولیسم می شود. کاتچین دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی است. آنتی اکسیدان­ها می توانند با محافظت در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد، به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک کنند. این آسیب سلولی با افزایش سن و چندین بیماری مرتبط است.

چای سبز برای کاهش وزن

یکی دیگر از ترکیبات موجود در آن، کافئین است. کافئین یک محرک شناخته شده است و طبق مطالعات متعددی که انجام شده است دیده شده به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می­کند. میزان کافئین موجود در یک فنجان چای سبز از یک فنجان قهوه کمتر است.

ال تیانین نیز یکی از فراوان ترین آمینواسیدهای چای بوده و دارای اثرات آرامبخشی، بهبود تمرکز، ضدالتهاب و آنتی اکسیدانی است.

خواص عصاره چای سبز

مطالعه بر روی گیاه کاملیا، اثرات مختلفی از آن را نشان داده است؛ از جمله:

  • کمک به سلامت پوست به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و کافئین
  • تقویت سلامت قلب به دلیل کاهش فشارخون و کاهش کلسترول
  • کمک به کاهش وزن
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • ارتقای سیستم ایمنی
  • کمک به کاهش قند خون

عصاره چای سبز چطور به کاهش وزن کمک می کند؟

  • افزایش چربی سوزی حین ورزش
  • افزایش میزان متابولیسم
  • حرکت چربی ها از داخل سلول های چربی و تجزیه چربی
  • کمک به کاهش اشتها
  • کاهش چربی های بدن(به ویژه چربی دور شکم)

چای سبز حاوی مواد فعال زیستی مانند کافئین و اپیگالوکاتچین گالات(ECGC) است که می تواند به کاهش وزن از طریق اکسیداسیون چربی و افزایش مصرف انرژی، افزایش متابولیسم و ​​تجزیه سلول های چربی کمک کند. ECGC هم چنین به وسیله مهار آنزیم هایی که باعث هضم و جذب کربوهیدرات و چربی ها هستند در این فرآیند موثر است.

دقت شود که:

  • چای سبز فشار خون را کاهش می‌دهد، به همین دلیل اگر دچار افت فشار خون هستید، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید. همچنین در صورت مصرف داروهای کاهش فشار خون، قبل از استفاده از چای سبز با پزشک خود مشورت کنید.
  • چای سبز ممکن است با برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون (وارفارین و …) ، داروهای هورمونی و … تداخل داشته باشد. در این موارد نیز قبل از مصرف، با پزشک مشورت نمایید.

بسیاری از مطالعات، به اثر عصاره چای سبز در لاغری پرداخته اند. در واقع، بسیاری از محصولات کاهش وزن، آن را به عنوان یک عنصر کلیدی تلقی می کنند. با این وجود، مهم است که بدانید مصرف بیش از حد آن، نیز می­تواند سمی باشد، بنابراین قبل از مصرف این نوع ترکیبات، همیشه با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

پیشنهاد ما به شما:

در این مبحث در رابطه با اثر عصاره چای سبز بر کاهش وزن صحبت شد. یکی از محصولات ویتاول، مکمل مهبافیت است که علاوه بر عصاره چای سبز حاوی ترکیباتی مانند گارسینیا کامبوجیا، گوارانا، رودیولا، فلفل سیاه و کروم بوده که در زمینه کاهش اشتها، کمک به متابولیسم چربی­ها و کربوهیدرات­ها و کاهش چربی­های دور شکم و تناسب اندام موثر است.

پیش از مصرف این مکمل در مورد بیماری های زمینه ای و داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت نمایید.

 

منابع:

1) https://www.healthline.com/nutrition/green-tea-and-weight-loss#bottom-line

2) https://www.healthline.com/nutrition/10-benefits-of-green-tea-extract#2.-May-promote-heart-health