درباره ما
مجموعه ی محصولات ویتاول، برند مادر مکمل های غذایی و دارویی شرکت داروسازی مهبان دارو است که در بازار ایران با شعار Always Well With Vitawell با تلاش تیم حرفه ای و کار آمد ، با هدف ارائه بهترین محصولات مکملی از نظر کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد .
اطلاعات تماس
تهران ، ولیعصر ، بلوار اسفندیار ، پلاک 30 ، ساختمان مهبان
سایت مهبان
Official@vitawell.ir
021-88678994

مکمل دتوکسیبان : معرفی عضو جدید خانواده ویتاول

مکمل دتوکسیبان

مکمل دتوکسیبان : معرفی عضو جدید خانواده ویتاول

 

آشنایی با مکمل جدید خانواده ویتاول، دتوکسیبان:

تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان مهبان دارو، این بار مکمل جدیدی با اثرات کمک به پاکسازی بدن و افزایش سیستم ایمنی طراحی و تولید کرده است، این مکمل علاوه بر داشتن ویتامین هایی از خانواده های B و C در کنار زینک و سلنیوم با دارا بودن عصاره های طبیعی مانند عصاره های کلرلا، سیر وحشی، گشنیز و زردچوبه به پاک سازی برخی مواد شیمیایی در بدن کمک می کند.

کاربردهای اصلی این مکمل کدام است؟

  1. عملکرد به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی
  2. کمک به سم زدایی مواد شیمیایی بدن
  3. کمک به سم زدایی ناشی از آلودگی هوا
  4. کمک به سم زدایی ناشی از برخی محیط های کاری (برخی آزمایشگاه ها، معادن و …)

دتوکسیبان چگونه به پاکسازی بدن کمک می کند؟

یکی از اجزای تشکیل دهنده ی مکمل دتوکسیبان عصاره کلرلا است که از نوع خاصی از جلبک سبز کلرلا ولگاریس گرفته می­شود. کلرلا یک جلبک با مواد مغذی است که به عنوان یک مکمل، در دفع سموم از بدن موثر است. از آنجایی که کلرلا دیواره سلولی سختی دارد که بدن نمی تواند آن را هضم کند، باید آن را به عنوان مکمل مصرف کرد تا از مزایای آن بهره مند شد. بخش نسبتا قابل توجهی از کلرلا، پروتئین است. به این معنی که حاوی اسید آمینه­ های ضروری می­باشد. طبق بررسی­ ها، کلرلا با اتصال به فلزات سنگین (کادمیوم و سرب) و سایر سموم به سم زدایی بدن کمک می­کند، به ویژه در افرادی که در معرض آلودگی (مانند آلودگی هوا) و یا شغل هایی مانند کار در معدن هستند. بر اساس این شواهد، به نظر می رسد که کلرلا می تواند به افزایش توانایی طبیعی بدن برای پاکسازی سموم کمک کند. همچنین کلرلا ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را با افزایش فعالیت بخش‌های مختلف سیستم ایمنی تقویت کند. آنتی اکسیدان­ های موجود در کلرلا ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشند، که احتمالاً می تواند برخی از بیماری های تنفسی را بهبود بخشد.

همچنین عصاره ی طبیعی Allium ursinum در مکمل دتوکسیبان، که به آن سیر وحشی (والک) نیز می گویند با داشتن آنتی اکسیدان­ ها به محافظت از سلول­ ها در برابر آسیب­ های ناشی از رادیکال­ های آزاد کمک می­کند و نیز با دارا بودن آلیسین به طور قابل توجهی سمیت سرب و علائم مرتبط به آن را کاهش دهد.

سایر ترکیبات موجود در مکمل دتوکسیبان:

  • عصاره Coriandrum sativum :

معمولا به گشنیز شناخته می شود. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی، ضد سرطانی، ضد التهابی و محافظت کننده عصبی را نشان می دهد.

  • عصاره Curcuma longa :

به زردچوبه شناخته می شود. تحقیقات نشان داده اند که زردچوبه، حاوی ترکیباتی با خواص دارویی است. این ترکیبات کورکومینوئید نامیده می­شوند. مهمترین آن ها کورکومین است که ماده موثره اصلی زردچوبه است. کورکومین یک ماده فعال زیستی است که می‌تواند به مبارزه با التهاب کمک کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که به دلیل ساختار شیمیایی می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند.

  • ویتامین C:

ویتامین C به بازسازی سایر آنتی اکسیدان­ ها کمک می­کند و با محدود کردن اثرات مخرب رادیکال­ های آزاد می­تواند از بروز برخی از سرطان­ ها، بیماری ­های قلبی عروقی، سرماخوردگی و سایر بیماری­ هایی که استرس اکسیداتیو در آن ها نقش دارد جلوگیری کند.

  • ویتامین B2:

ویتامین B2 برای سیستم ایمنی مفید است زیرا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می­کند که حضور رادیکال  های آزاد مضر را در بدن کنترل می­کند. این ویتامین برای تولید آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون مورد نیاز است که به عنوان یک عامل از بین برنده­ ی رادیکال های آزاد عمل می­کند و همچنین کبد را سم زدایی می­کند.

  • ویتامین B6:

ویتامین B6 برای تشکیل هموگلوبین ضروری است و در بیش از 100 واکنش آنزیمی نقش دارد. مصرف مقادیر مناسب روزانه به سلامت مغز، قلب و چشم کمک می­کند. ویتامین B6 مسئول تولید گلبول‌های سفید و سلول‌های T است که پاسخ‌های ایمنی را تنظیم می‌کنند.

  • زینک:

نقش­ های متعددی در فرآیند های بیولوژیک بدن دارد و برای فعالیت صدها آنزیم مورد نیاز است. این ماده که یک آنتی اکسیدان است، در عملکرد سیستم ایمنی، سنتز پروتئین و تقسیم سلولی نقش دارد.

  • سلنیوم:

سلنیوم نقش کلیدی در انواع فرایندهای بیولوژیک از جمله عملکرد آنتی اکسیدانی، تولید مثل، متابولیسم هورمون های تیروئیدی، سنتز DNA، بهبود سیستم ایمنی و … دارد. سلنیوم عمدتا به عنوان جزئی از پروتئین در ساختار آنزیم ها شرکت دارد که به این پروتئین ها، سلنوپروتئین گفته می شود.

همان طور که مشخص هست حضور ویتامین ها و ترکیبات به کار رفته در دتوکسیبان به بیشتر شدن اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی آن کمک می کند.

موارد احتیاط و منع مصرف:

قبل از شروع مصرف در موارد زیر با پزشک معالج مشورت نمایید:

  • سابقه حساسیت به هر یک از اجزای سازنده این فرآورده
  • بارداری یا شیردهی (توصیه نمی شود.)
  • مصرف هر گونه مکمل یا دارو به ویژه وارفارین
  • ابتلا به بیماری های دیگر