درباره ما
مجموعه ی محصولات ویتاول، برند مادر مکمل های غذایی و دارویی شرکت داروسازی مهبان دارو است که در بازار ایران با شعار Always Well With Vitawell با تلاش تیم حرفه ای و کار آمد ، با هدف ارائه بهترین محصولات مکملی از نظر کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد .
اطلاعات تماس
تهران ، ولیعصر ، بلوار اسفندیار ، پلاک 30 ، ساختمان مهبان
سایت مهبان
Official@vitawell.ir
021-88678994

آشنایی با جلبک کلرلا و خواص آن

آشنایی با جلبک کلرلا و خواص آن

آشنایی با جلبک کلرلا و خواص آن

آشنایی با جلبک سبز کلرلا ولگاریس:

کلرلا یک جلبک تک سلولی و سبز آب شیرین است بیش از 30 گونه مختلف از آن وجود دارد، اما دو نوع – Chlorella vulgaris و Chlorella pyrenoidosa، بیشتر در تحقیقات مد نظر قرار گرفته اند. از آنجایی که کلرلا دیواره سلولی سختی دارد که انسان قادر به هضم آن نیست، معمولا به عنوان مکمل مد نظر قرار دارد تا مزایای بیشتری داشته باشد.

مواد مغذی موجود در این جلبک:

پروتئین: کلرلا حاوی 50 تا 60 درصد پروتئین است. علاوه بر این، این جلبک یک منبع پروتئین کامل است، به این معنی که حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری می باشد.

ویتامین B12: برخی از انواع کلرلا نیز ممکن است حاوی ویتامین B12 باشند، گرچه تحقیقات بیشتری برای این موضوع مورد نیاز است.

آهن و ویتامین C: این جلبک ممکن است 6 تا 40 درصد از نیاز روزانه آهن را تامین کند. همچنین منبع عالی ویتامین C است که به جذب آهن کمک می کند.

کلرلا همچنین مقادیر کمی منیزیم، روی، مس، پتاسیم، کلسیم، اسید فولیک و سایر ویتامین‌های B را فراهم می‌کند.

امگا 3: مانند سایر جلبک ها، کلرلا نیز حاوی مقداری امگا 3 است.

Chlorella Vulgaris Chlorella Powder, Packaging Type: Pp Bag, 1kg at Rs 2500/kilogram in Kolhapur

اثرات آنتی اکسیدانی:

کلرلا حاوی ترکیبات مختلفی است که آنتی اکسیدان محسوب می شوند، این ترکیبات شامل موارد زیر می باشند:

  • کلروفیل
  • ویتامین C
  • بتاکاروتن
  • لیکوپن
  • لوتئین

این آنتی اکسیدان ها می توانند به مبارزه با بسیاری از بیماری های مزمن کمک کنند. همچنین، یک مطالعه انسانی نشان داد که مکمل‌های کلرلا سطوح آنتی‌اکسیدانی را در افراد سیگاری افزایش می‌دهند، اما هنوز مطالعات زیادی برای تایید این نتایج مورد نیاز است.

کمک احتمالی به مدیریت برخی بیماری های تنفسی

کلرلا دارای برخی موادی است که می توانند به کاهش التهاب کمک کنند، آنتی اکسیدان های موجود در کلرلا ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشند که احتمالاً می توانند آسم و سایر بیماری های تنفسی را بهبود بخشد. مطالعات بیشتری برای تعیین اثر واقعی آن بر شرایط تنفسی مورد نیاز است.

کمک احتمالی به بهبود کلسترول

چندین مطالعه نشان داده‌اند که مکمل‌های کلرلا ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند، مواد مغذی موجود در کلرلا، از جمله نیاسین، فیبر، کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها، ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کنند.

کمک به سیستم ایمنی بدن

مشخص شده است که کلرلا در مطالعات حیوانی و انسانی پاسخ ایمنی را تقویت می کند، مطابق نتایج برخی یافته ها، کلرلا ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را با افزایش فعالیت بخش‌های مختلف سیستم ایمنی تقویت کند.

کمک به سم زدایی

مطالعات حیوانی نشان می دهند که این جلبک در کمک به حذف فلزات سنگین و سایر ترکیبات مضر از بدن موثر است. فلزات سنگین شامل عناصری هستند که در مقادیر کم ضروری هستند، مانند آهن و مس، اما این فلزات و سایر فلزات سنگین مانند کادمیوم و سرب می توانند در مقادیر بیشتر سمی می باشند. در حالی که به ندرت افراد، دارای سطوح خطرناک فلزات سنگین هستند، اما می توانند از طریق آلودگی (مانند آلودگی هوا) یا مشاغل خاصی مانند معدنکاری در معرض فلزات سنگین قرار گیرند بر اساس این شواهد، به نظر می رسد که کلرلا می تواند به افزایش توانایی طبیعی بدن برای پاکسازی سموم کمک کند.

مکمل دتوکسیبان

شرکت دانش بنیان مهبان دارو نیز به تازگی مکمل جدیدی با عنوان دتوکسیبان طراحی و تولید نموده که حاوی عصاره ی جلبک کلرلا می باشد و هدف از تولید این مکمل، کمک به سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

پیش از مصرف جلبک کلرلا به خاطر داشته باشید:

  • از آنجایی که کلرلا بر روی سیستم ایمنی تأثیر می گذارد، ممکن است برای افرادی که دچار نقص ایمنی هستند یا داروهای موثر بر سیستم ایمنی مصرف می کنند مناسب نباشد.
  • دارو ها (منع مصرف با وارفارین) (داروهای فشار خون و قند خون و …) و مکمل های مصرفی خود را به پزشک یا داروساز اطلاع دهید و درباره ی ترکیبات گیاهی مصرفی و سوابق حساسیتی خود مشورت کنید.
  • کلرلا همچنین می تواند پوست را نسبت به نور خورشید حساس کند. از ضد آفتاب در بیرون استفاده کنید، به خصوص اگر پوست روشن دارید.

منابع:

https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-chlorella

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-907/chlorella