درباره ما
مجموعه ی محصولات ویتاول، برند مادر مکمل های غذایی و دارویی شرکت داروسازی مهبان دارو است که در بازار ایران با شعار Always Well With Vitawell با تلاش تیم حرفه ای و کار آمد ، با هدف ارائه بهترین محصولات مکملی از نظر کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد .
اطلاعات تماس
تهران ، ولیعصر ، بلوار اسفندیار ، پلاک 30 ، ساختمان مهبان
سایت مهبان
Official@vitawell.ir
021-88678994

خواب ناکافی در خانم ها و افزایش خطر بیماری قلبی!

خواب ناکافی در خانم ها و افزایش خطر بیماری قلبی تا 75 درصد!

خواب ناکافی در خانم ها و افزایش خطر بیماری قلبی!

 

تحقیقات جدید نشان می دهند که مشکلات طولانی مدت خواب می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد. بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در زنان است و یافته های جدید بر نیاز به بهبود تلاش ها برای پیشگیری از بیماری قلبی در خانم ها تاکید دارند.

 

مسئله خواب ناکافی در خانم ها و بیماری قلبی در آینده:

خواب ناکافی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در زنان تا 75 درصد افزایش دهد. بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در زنان است و کم خوابی یکی از مشکلات مهم سلامتی زنان به ویژه در میانسالی است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که میان مشکلات طولانی‌مدت خواب و بیماری‌ قلبی در خانم ها ارتباط نزدیکی وجود دارد. زنانی که بی خوابی مزمن داشتند یا کمتر از 5 ساعت در شب می خوابیدند، بیشتر در معرض خطر این بیماری بودند.

طبق تحقیقات جدید، عادات خوابی که افراد در میانه زندگی خود ایجاد می کنند، می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت آینده قلب آن ها داشته باشد. مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Circulation منتشر شده است، نشان می‌دهد که خواب منظم کمتر از هفت ساعت در شب و بیدار شدن خیلی زود یا در طول شب می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی، حمله قلبی، و انفارکتوس میوکارد را در آینده افزایش دهد.

اما خواب ناکافی چطور سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می دهد؟

مطابق گفته ی محققان خواب ناکافی احتمالا از طریق چندین مکانیسم همچون افزایش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک، اختلال در تنظیم فعالیت سیستم عصبی خودمختار و افزایش التهاب سیستمیک، بر سلامت قلب تأثیر منفی می‌گذارد. کیفیت پایین خواب با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و مقاومت به انسولین همراه بوده که هر دو عامل خطر بیماری قلبی هستند. محقق، لوین می‌گوید: «کمبود خواب، فشار خون بالا را بدتر می‌کند و می‌تواند منجر به عادات بد غذایی با کربوهیدرات‌ها و قندهای بیشتر شود و پیش دیابت و کلسترول را بدتر کند.» علاوه بر این، بسیاری از افراد مبتلا به بی خوابی، آپنه خواب را نیز دارند که یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی است. زنان علائم بیماری قلبی متفاوتی نسبت به مردان دارند و کمتر احتمال دارد که به درستی درمان شوند.

 

اما برای بهبود کم خوابی چه راهکارهایی توصیه شده اند؟

کارشناسان می گویند که باید هدفتان حدود هفت تا هشت ساعت خواب شبانه باشد. افرادی که به دنبال بهبود خواب خود هستند می توانند اقدامات زیر را انجام دهند:

  • اتاق خواب را خنک، تاریک و ساکت نگه دارند.
  • از کافئین و الکل خودداری کنند.
  • یک برنامه خواب و بیداری ثابت و منظم داشته باشند.
  • به طور منظم ورزش کنند.
  • از محرک‌ها مانند کافئین در بعدازظهر خودداری کنند.

منابع:

https://www.healthline.com/health-news/not-getting-enough-sleep-can-increase-womens-risk-of-heart-disease-by-75